JABATAN KOMUNIKASI KORPORAT

Jabatan Komunikasi Korporat Hospital Al-Sultan Abdullah (HASA) merupakan jabatan yang berperanan dan bertanggungjawab dalam menjaga jaringan, hubungan dan persefahaman antara organisasi dan orang awam melalui aktiviti pemantauan, hebahan, penilaian dan pengenalan inisiatif-inisiatif yang mampu memberi nilai tambah kepada kualiti perkhidmatan serta kepuasan pelanggan.
 
Dalam bidang penjagaan kesihatan dan perubatan, fungsi Jabatan Komunikasi Korporat merangkumi pihak pesakit, tetamu/ pelawat, kakitangan, pihak berkuasa (pentadbir/ pemerintah), pemegang taruh dan juga pihak media. Ia merupakan aktiviti berhubung, bergaul, bekerjasama dan berkomunikasi dengan pihak luar serta dalam yang sering berurusan. Jabatan Komunikasi Korporat berperanan dalam memastikan hubungan, perpaduan dan semangat kebersamaan (esprit de corps) dalam organisasi terjaga di samping memperkasakan jaringan komunikasi antara pihak pengurusan, kakitangan dan pelanggan (tetamu/ pesakit/ pihak yang berkepentingan).
 
Jabatan ini juga berperanan sebagai pusat rujukan HASA khususnya dalam aspek penyampaian dan penyebaran maklumat menerusi saluran-saluran komunikasi dan media rasmi HASA. Di samping itu, Jabatan Komunikasi Korporat turut bertanggungjawab dalam memelihara dan meningkatkan imej serta reputasi organisasi dengan amalan budaya korporat, jaringan dalam dan luar, mesra media, aktiviti penerbitan serta pengurusan/ koordinasi maklum balas pelanggan (aduan/ cadangan/ pertanyaan) pelanggan.
Image
  1. Meningkatkan dan memaksimakan saluran komunikasi serta memantapkan sistem pengurusan informasi bagi memastikan mesej yang jelas kepada warga UiTM dan orang awam dapat disampaikan dan komprehensif.
  2. Mencapai tahap kepuasan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang seterusnya meningkatkan imej hospital melalui komunikasi yang berkesan dan amalan budaya korporat.
  3. Menyokong dan menyumbang komitmen bagi mencapai misi, visi dan objektif hospital dan universiti.
  4. Menyedia dan menyampaikan maklumat mengenai perkhidmatan, kemudahan fasiliti dan informasi bermanfaat melalui laman web, artikel, buletin, media sosial dan bahan-bahan pernerbitan lain supaya pelanggan dapat memahami perkhidmatan yang ditawarkan dengan lebih baik dan jelas.
  5. Membina dan mengukuhkan jenama hospital dengan mengutamakan hubungan yang positif, mesra dan profesional dengan pelanggan dan pemegang taruh seterusnya membentuk imej yang kuat.
  6. Memupuk, mendidik dan memberi perhatian kepada warga serta masyarakat tentang kesedaran kepentingan penjagaan kesihatan dan perkhidmatan-perkhidmatan (sedia ada dan terkini) yang ditawarkan menerusi hebahan media dan acara khas.

 

  1. Sumber maklumat dan rujukan kepada pelanggan mengenai perkhidmatan, kemudahan fasiliti dan inisiatif terkini yang disediakan oleh hospital.
  2. Memastikan organisasi/ hospital dilihat secara positif oleh pelanggan (pesakit), pelawat, organisasi luar, pemegang taruh dan kakitangan hospital melalui jaringan hubungan yang aktif dan mesra.
  3. Menyusun, koordinat dan bertanggungjawab mengawal selia aktiviti, program, majlis, acara dan kejadian yang berlaku di hospital.
  4. Memastikan bahan yang dipaparkan, budaya kerja yang ditonjolkan dan aktiviti yang dijalankan khususnya di kawasan utama (lobi) berjalan dengan lancar dan menggambarkan imej yang profesional pada setiap masa.


ALAMAT
RASMI

Jabatan Komunikasi Korporat
Aras 2, Hospital Al-Sultan Abdullah, UiTM Puncak Alam,
42300 Puncak Alam
Selangor.



ALAMAT EMEL

huitm.unitkorporat@uitm.edu.my


huitmfeedback@uitm.edu.my


WAKTU
OPERASI


Isnin hingga Jumaat : 8.00 pagi hingga 5.00 petang
Sabtu dan Ahad : Tutup

:  NORA NOORDIN 
: KETUA JABATAN KOMUNIKASI KORPORAT
:  03-3396 3000
(ext: 11805)
:  noranoordin@uitm.edu.my 
: MOHD HAFIDZ SATAR @ AB SABRI
: PENOLONG PENDAFTAR (N41)
: 03-3396 3000
(ext: 11806)
: hafidzsabri@uitm.edu.my
: NURHIDAYAH YAKOB
: PEGAWAI EKSEKUTIF(SENI REKA GRAFIK & MEDIA DIGITAL) (N29)
: 03-3396 3000
(ext: 11801)
: hidayahyakob@uitm.edu.my
: NURADILA JOHARI
: PEGAWAI EKSEKUTIF (PENTADBIRAN) (N29)
: 03-3396 3000
(ext: 11803)
: nuradila@uitm.edu.my
  : SITI NORMASIDAYU AMIR 
: KERANI (PENTADBIRAN & KHIDMAT PELANGGAN) (N19)
: 03-3396 3000
(ext: 11804)
: normasidayu@uitm.edu.my
: NURUL SHAFIKA MD IDROS
: KERANI (JURUFOTO) (N19)
: 03-3396 3000
(ext: 11807)
: nurulshafika@uitm.edu.my
: MUHAMMAD AUFA HAZIQ BIN NOR AZMAN
: KERANI (PENTADBIRAN & KEWANGAN) (N19)
: 03-3396 3000
(ext: 11802)
: aufahaziq@uitm.edu.my
: MUHAMAD JIMIKHAIRI BAHARUDIN
: KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)
: 03-3396 3000
: jimikhairi@uitm.edu.my
: MOHD ARIF AMINUDIN
: KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)
: 03-3396 3000
: arifaminudin@uitm.edu.my
: MUHAMMAD NAIM HAFIZ ABDUL KAMAL 
: KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)
: 03-3396 3000
: naimhafiz@uitm.edu.my
  : SHAMSUL FIRDAUS SHAMSULKAMAL 
: KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)
: 03-3396 3000
: shamsulfirdaus@uitm.edu.my
: 'ARIF 'AZIM ALIAS
: KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)
: 03-3396 3000
: arifazim@uitm.edu.my
: SITI NUR ‘AMIRA ZUL’AZIKI
: KERANI  (N19)
: 03-3396 3000
: sitinuramira@uitm.edu.my
: MUHAMMAD FIRDAUS ABDUL HAMID
: KERANI  (N19)
: 03-3396 3000
: firdaus96@uitm.edu.my
BIL
BORANG
PAUTAN
KOD QR
1

BORANG PERMOHONAN KHIDMAT PENGURUSAN MAJLIS

muat turun
2

BORANG PERMOHONAN PEMINJAMAN PERALATAN

muat turun
-
3

BORANG MAKLUM BALAS (ADUAN)

muat turun
-
4

BORANG MAKLUM BALAS PELANGGAN (CADANGAN ATAU PERTANYAAN)

muat turun
-
5

BORANG MAKLUM BALAS PELANGGAN (PENGHARGAAN)

muat turun
-
6

BORANG PERTUKARAN BERTUGAS (SYIF)

muat turun
-
7

BORANG PERMOHONAN BILIK RUANGAN VIP

muat turun
-
8

BORANG ' CONSENT FOR PHOTOGRAPHY & MULTIMEDIA RECORDING '

muat turun
-

BIL
LOGO
PAUTAN
KOD QR
1

Logo HASA (PDF)

muat turun
-
2

Logo HASA (PNG)

muat turun
-
3

Corak Zam-Zam HASA (PNG)

muat turun
-
Jabatan Komunikasi Korporat Hospital Al-Sultan Abdullah (HASA) merupakan jabatan yang berperanan dan bertanggungjawab dalam menjaga jaringan, hubungan dan persefahaman antara organisasi dan orang awam melalui aktiviti pemantauan, hebahan, penilaian dan pengenalan inisiatif-inisiatif yang mampu memberi nilai tambah kepada kualiti perkhidmatan serta kepuasan pelanggan.
 
Dalam bidang penjagaan kesihatan dan perubatan, fungsi Jabatan Komunikasi Korporat merangkumi pihak pesakit, tetamu/ pelawat, kakitangan, pihak berkuasa (pentadbir/ pemerintah), pemegang taruh dan juga pihak media. Ia merupakan aktiviti berhubung, bergaul, bekerjasama dan berkomunikasi dengan pihak luar serta dalam yang sering berurusan. Jabatan Komunikasi Korporat berperanan dalam memastikan hubungan, perpaduan dan semangat kebersamaan (esprit de corps) dalam organisasi terjaga di samping memperkasakan jaringan komunikasi antara pihak pengurusan, kakitangan dan pelanggan (tetamu/ pesakit/ pihak yang berkepentingan).
 
Jabatan ini juga berperanan sebagai pusat rujukan HASA khususnya dalam aspek penyampaian dan penyebaran maklumat menerusi saluran-saluran komunikasi dan media rasmi HASA. Di samping itu, Jabatan Komunikasi Korporat turut bertanggungjawab dalam memelihara dan meningkatkan imej serta reputasi organisasi dengan amalan budaya korporat, jaringan dalam dan luar, mesra media, aktiviti penerbitan serta pengurusan/ koordinasi maklum balas pelanggan (aduan/ cadangan/ pertanyaan) pelanggan.
Image
  1. Meningkatkan dan memaksimakan saluran komunikasi serta memantapkan sistem pengurusan informasi bagi memastikan mesej yang jelas kepada warga UiTM dan orang awam dapat disampaikan dan komprehensif.
  2. Mencapai tahap kepuasan perkhidmatan pelanggan yang cemerlang seterusnya meningkatkan imej hospital melalui komunikasi yang berkesan dan amalan budaya korporat.
  3. Menyokong dan menyumbang komitmen bagi mencapai misi, visi dan objektif hospital dan universiti.
  4. Menyedia dan menyampaikan maklumat mengenai perkhidmatan, kemudahan fasiliti dan informasi bermanfaat melalui laman web, artikel, buletin, media sosial dan bahan-bahan pernerbitan lain supaya pelanggan dapat memahami perkhidmatan yang ditawarkan dengan lebih baik dan jelas.
  5. Membina dan mengukuhkan jenama hospital dengan mengutamakan hubungan yang positif, mesra dan profesional dengan pelanggan dan pemegang taruh seterusnya membentuk imej yang kuat.
  6. Memupuk, mendidik dan memberi perhatian kepada warga serta masyarakat tentang kesedaran kepentingan penjagaan kesihatan dan perkhidmatan-perkhidmatan (sedia ada dan terkini) yang ditawarkan menerusi hebahan media dan acara khas.

 

  1. Sumber maklumat dan rujukan kepada pelanggan mengenai perkhidmatan, kemudahan fasiliti dan inisiatif terkini yang disediakan oleh hospital.
  2. Memastikan organisasi/ hospital dilihat secara positif oleh pelanggan (pesakit), pelawat, organisasi luar, pemegang taruh dan kakitangan hospital melalui jaringan hubungan yang aktif dan mesra.
  3. Menyusun, koordinat dan bertanggungjawab mengawal selia aktiviti, program, majlis, acara dan kejadian yang berlaku di hospital.
  4. Memastikan bahan yang dipaparkan, budaya kerja yang ditonjolkan dan aktiviti yang dijalankan khususnya di kawasan utama (lobi) berjalan dengan lancar dan menggambarkan imej yang profesional pada setiap masa.


ALAMAT
RASMI

Jabatan Komunikasi Korporat
Aras 2, Hospital Al-Sultan Abdullah, UiTM Puncak Alam,
42300 Puncak Alam
Selangor.



ALAMAT EMEL

huitm.unitkorporat@uitm.edu.my


huitmfeedback@uitm.edu.my


WAKTU
OPERASI


Isnin hingga Jumaat : 8.00 pagi hingga 5.00 petang
Sabtu dan Ahad : Tutup

NORA NOORDIN
KETUA JABATAN KOMUNIKASI KORPORATNORA NOORDIN noranoordin@uitm.edu.my
03-3396 3000 (ext: 11805)
MOHD HAFIDZ SATAR @ AB SABRI
PENOLONG PENDAFTAR (N41)MOHD HAFIDZ SATAR @ AB SABRIhafidzsabri@uitm.edu.my
03-3396 3000 (ext: 11806)
NURHIDAYAH YAKOB
PEGAWAI EKSEKUTIF(SENI REKA GRAFIK & MEDIA DIGITAL) (N29)NURHIDAYAH YAKOBhidayahyakob@uitm.edu.my
03-3396 3000 (ext: 11801)
NURADILA JOHARI
PEGAWAI EKSEKUTIF (PENTADBIRAN) (N29)NURADILA JOHARInuradila@uitm.edu.my
03-3396 3000 (ext: 11803)
SITI NORMASIDAYU AMIR
KERANI (PENTADNIRAN & KHIDMAT PELANGGAN) (N19)SITI NORMASIDAYU AMIR normasidayu@uitm.edu.my
03-3396 3000 (ext: 11804)
NURUL SHAFIKA MD IDROS
KERANI (JURUFOTO) (N19)NURUL SHAFIKA MD IDROSnurulshafika@uitm.edu.my
03-3396 3000 (11807)
MUHAMMAD AUFA HAZIQ BIN NOR AZMAN
KERANI (PENTADBIRAN & KEWANGAN) (N19)MUHAMMAD AUFA HAZIQ BIN NOR AZMANaufahaziq@uitm.edu.my
03-3396 3000 (ext: 11802)
MUHAMAD JIMIKHAIRI BAHARUDIN
KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)MUHAMAD JIMIKHAIRI BAHARUDINjimikhairi@uitm.edu.my
03-3396 3000
MOHD ARIF AMINUDIN
KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)MOHD ARIF AMINUDINarifaminudin@uitm.edu.my
03-3396 3000
MUHAMMAD NAIM HAFIZ ABDUL KAMAL
KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)MUHAMMAD NAIM HAFIZ ABDUL KAMAL naimhafiz@uitm.edu.my
03-3396 3000
SHAMSUL FIRDAUS SHAMSULKAMAL
KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)SHAMSUL FIRDAUS SHAMSULKAMAL shamsulfirdaus@uitm.edu.my
03-3396 3000
'ARIF 'AZIM ALIAS
KERANI (KHIDMAT PELANGGAN) (N19)'ARIF 'AZIM ALIASarifazim@uitm.edu.my
03-3396 3000
SITI NUR ‘AMIRA ZUL’AZIKI
KERANI (N19)SITI NUR ‘AMIRA ZUL’AZIKIsitinuramira@uitm.edu.my
Ext : 03-3396 3000
MUHAMMAD FIRDAUS ABDUL HAMID
KERANI (N19)MUHAMMAD FIRDAUS ABDUL HAMIDfirdaus96@uitm.edu.my
Ext : 03-3396 3000
BIL
BORANG
PAUTAN
KOD QR
1

BORANG PERMOHONAN KHIDMAT PENGURUSAN MAJLIS

muat turun
2

BORANG PERMOHONAN PEMINJAMAN PERALATAN

muat turun
-
3

BORANG MAKLUM BALAS (ADUAN)

muat turun
-
4

BORANG MAKLUM BALAS PELANGGAN (CADANGAN ATAU PERTANYAAN)

muat turun
-
5

BORANG MAKLUM BALAS PELANGGAN (PENGHARGAAN)

muat turun
-
6

BORANG PERTUKARAN BERTUGAS (SYIF)

muat turun
-
7

BORANG PERMOHONAN BILIK RUANGAN VIP

muat turun
-
8

BORANG ' CONSENT FOR PHOTOGRAPHY & MULTIMEDIA RECORDING '

muat turun
-

BIL
LOGO
PAUTAN
KOD QR
1

Logo HASA (PDF)

muat turun
-
2

Logo HASA (PNG)

muat turun
-
3

Corak Zam-Zam HASA (PNG)

muat turun
-

Hubungi Kami

Hospital Al-Sultan Abdullah,
Universiti Teknologi MARA,
42300 Bandar Puncak Alam,
Selangor,

Waktu Operasi

Isnin - Jumaat : 8.00 pagi - 5.00 petang

Pasport Kesihatan Digital Mudah Alih